Aartsengelen en de ArcheiaHilarion

Rafaël en Maria

Aartsengel Rafaël, wiens naam betekent ‘God heeft genezen’ of ‘God zal genezen’ dient op de smaragdgroene Straal, de Vijfde Straal.De Zohar, een joodse mystieke tekst, zegt dat Rafaël het vermogen heeft de aarde te genezen en ook mensen te genezen. In het Christendom wordt hij aanbeden als de engel die de zieken genas bij de waterbron van Bethesda.De goddelijke tweelingziel van Rafaël is Maria, de moeder van Christus. De Opgevaren Meesters hebben ons verteld dat God een vrouwelijke Aartsengel, genoemd Maria, ontboden heeft om in incarnatie te komen zodat ze op een gegeven moment de moeder kon worden van Jezus.Als voorbereiding op deze missie, diende Maria heel lang geleden op het continent Atlantis en werkte daar in de tempels van genezing. Zij wordt soms aangeduid met andere namen, zoals Moeder Maria, de gezegende Maagd of de Koningin van de engelen. Moeder Maria houdt de ‘zuivere visie’ voor iedere ziel op aarde. Je kunt haar aanroepen om je te helpen afstemmen op je goddelijke oorsprong. (We zijn geschapen naar Gods beeld en gelijkenis). Vaak wordt de Rozenkrans gebeden als een krachtig middel om haar intercessie te verkrijgen.

Aartsengel Rafaël en Archeia Maria werken met alle leerlingen die meesterschap willen verkrijgen over het licht van het ‘Derde Oog-chakra’. Dit chakra, gelegen tussen de wenkbrauwen, en de Groene Straal, hebben betrekking op heelheid, visie, waarheid, genezing, wetenschap, de zuivere visie vasthouden voor jezelf en voor anderen en de wens om op aarde ‘het overvloedige leven’ te manifesteren. Deze Aartsengelen kunnen ook inspiratie geven aan musici, zangers en componisten voor het scheppen van genezende en inspirerende muziek. Je kunt ook Maria en Rafaël aanroepen voor genezing ten tijde van ziekte of als je meer inzicht wilt hebben in een speciaal project of als er meer geld of goederen nodig zijn (precipitatie) om je missie beter te kunnen vervullen. En je kunt ze aanroepen om ook je ziel te genezen van huidige problemen of trauma’s uit het verleden. Hier volgt een kort gebed dat je altijd kunt doen.

Rafael en Maria, ik vraag voor (noem je naam en/of van een ander persoon) om genezen te worden van (noem de situaties of ziekten) volgens de heilige wil van God.

IK BEN Gods perfectie gemanifesteerd in lichaam, geest en ziel,
IK BEN Gods leiding, door mij heen stromend, om mij te genezen en gezond te houden!
IK BEN is de naam van God zoals die door God aan Mozes werd doorgegeven.
IK BEN betekent ‘God in mij is’.